Kanguru Adası / Avustralya Dünya üzerinde görülmesi gereken oldukça önemli ve güzel yerlerden biridir. Siz de seyahat etmeyi seviyor ve sık sık seyahate çıkıyorsanız ya da tam tersi hiç gezme fırsatınız olmadıysa ama hep içinizde kaldıysa şimdi değişik bir tatil zamanı diyebiliriz. Eğer rotanızı vahşi yönlere çevirdiyseniz, mutlaka görmeniz gereken bir yerden, Avustralya Kanguru Adasından bahsetmek istiyoruz.  Kanguru Adası iklimi, gezilecek yerleri, ulaşımı kısaca Kanguru Adası ile ilgili işinize yarayacak birçok bilgiyi yazımızda bulabileceksiniz. Avustralya’ya gitmeden bir de bizim gözümüzden keşfedin bakalım.

Kanguru Adası Avustralya’ya Ulaşım

Kanguru Adası / Avustralya ulaşım rotası bizim için İstanbul Atatürk Hava alanından, Avustralya’nın  5. Büyük şehri,  Adelaide’ye 23 saatlik uçuş sonrası başlamıştı.  Adelaide şehrinden feribot ile kanguru adasına geçtik. Adelaide’den Kanguru Adası’na feribot haricinde küçük uçaklarla da gidebiliyorsunuz. Her yolculuk bir macera olduğu için feribota bineceğimiz Cape Jervis’e kadar olan yol boyu eşsiz manzaranın keyfini uçsuz bucaksız masmavi gökyüzü taçlandırıyordu. Bireysel olarak gitmek istemezseniz, şehirde düzenlenen günü birlik turlar ile gitme imkanı bulabileceğiniz bir ada.

Kanguru Adası Avustralya Hakkında Bilgiler

Kanguru adası, Avustralya’nın üçüncü büyük adası ve bölgenin güney kısmında yer alıyor. Vincent Körfezi açıklarında bulunmakta. Ada başıboş gezen kanguruları, balinaları, pelikanları, koalaları, şirin fokları ve sevimli kuşları ile ünlü. Feribottan adanın yedi bölümünden biri olan Dudley bölgesiyle başladı Kanguru Adası turumuz.

Adaya iner inmez beklediğimizden daha büyük olduğunu anladık, adanın bir ucundan diğer ucuna araç ile gitmek 2 saat sürüyor.  Gördüğüm en sessiz adalardan birindeydim. Adanın Dudley bölgesinde deniz feneri adeta bizi selamlıyordu. Gün batımını izlemek için harika olduğunu duyduğumuz Sunset Wines‘e tur sonu dönmek için ada yerleşiminin en yoğun olduğu Kingscote kısmına doğru hareket ettik.

Kanguru Adası, Kanguru Adası Gezi Rehberi / Avustralya

Kingscote yolu üzerinde bal çiftliği ve süt mandırası olarak 2 ayrı tesis var. Süt çiftliği biraz daha turistlik bir işletme. Hediyelik eşyalar dikkat çekici. Kingscote de 2 saat kadar dolaştık, alışveriş yaptık, yemek yedik ve adanın farklı bir bölgesine doğru yola koyulduk.

Emu Bay; Kingscote’e 15 dakikalık bir mesafede. Emu Bay, harika bir plaja bakan yazlık evlerin bulunduğu bir sahil kasabası. Burası adanın en kuzey noktalarından birinde yer alıyor.

Adanın Güneyine doğru inmeye başladık yaklaşık 1 saat süren bir yolculuktan sonra  fokların yaşadığı bir koy olan Seal Bay’e ulaştık. Burası sahil boyunca boylu boyunca yatıp dinlenen foklarla dolu bir koy.

Little Sahara 2 kilometrelik kumla kaplı küçük bir çöl olarak, bir anda karşımıza çıktı. Bu bölgede Board kiralayabilir ve kendinizi kumda kayak yaparken bulabilirsiniz.

Kanguru Adası Avustralya Konaklama

Hazır yolunuz buralara kadar düşmüşken bizden tavsiye birkaç konaklama noktası.  Adelaide’den sizler için rahatça kalabileceğinizi düşündüğümüz birkaç güzel konaklama tavsiyesi hazırladık.

Adina Apartment Hotel Adelaide Treasury

Tesis rahat ve huzurlu bir konaklama için düşünülmüş. Oda servisi, klima, havuz, SPA gibi birçok özelliğe sahip.

Peppers Waymouth Hotel

5 yıldızlı otel siz ve sevdiklerinizin rahatı için gerekli olan her şeyi bünyesinde bulundurur durumda. Bunlardan sadece bir kaçı, spor salonu, kuru temizleme, tekerlekli sandalye gibi ek detaylar ile hizmet veriyor.

The Franklin Boutique Hotel

Yine Adelaide’de bulunan otel 4 yıldızlı bir işletme. Şehir merkezinde yer alan bir çok bara ve restorana konum olarak çok yakın.